قوانین ثبت شرکت در برزیل

brazil map

ثبت شرکت در برزیل در ابتدا پیش از هر اقدامی مستلزم آگاهی افراد متقاضی نسبت به شرایط عمومی این کشور است. در کل شرایط اولیه ثبت شرکت در برزیل بدین ترتیب است که محدودیت سنی وجود ندارد؛ ولی فرد باید به سن قانونی رسیده باشد. حداقل سن تعریف شده ۱۸ سال است. در خصوص ثبت شرکت نیاز به ارائه مدرک زبان نیست؛ ولی تسلط به زبان رسمی برزیل خالی از لطف نخواهد بود. به طور کلی بیزینس و فعالیت اقتصادی شرکت خیلی مهم است و باید قبل از هرگونه اقدامی مورد بررسی واقع گردد. کشور برزیل دارای بزرگترین و قدرتمندترین اقتصاد حوزه امریکای لاتین به حساب می آید؛ این امر باعث می شود که برزیل مقصد مناسبی برای سرمایه گذاری به شمار آید. اقتصاد کشور برزیل بر پایه تولید محصولات کشاورزی و منابع طبیعی است.

برای مطالعه قوانین و ملاحظات ثبت شرکت به زبان اصلی از این لینک استفاده کنید.

 

استانداردهای سرمایه گذاری در برزیل

یکی از موارد مهمی که در به ثبت شرکت در برزیل باید به آن توجه داشته باشید این است که استانداردهای سرمایه گذاری در این کشور در چه وضعیتی هستند؛ اطلاع از وضعیت شاخص های اقتصادی و استانداردهای سرمایه گذاری در این کشور می تواند تصویری از آینده سرمایه گذاری در این کشور را در اختیار شما قرار دهد. برای مثال ریسک مصادره اموال، یکی از استانداردهای سرمایه گذاریست که در صورت پایین بودن مقدار آن می توانید از حفظ سرمایه خود در مواقع بحرانی اطمینان یابید. این شاخص که بین 1 تا 7 معرفی می شود، در نمودار زیر نمایش داده شده است. بنا بر آنچه در خصوص ارزش گذاری اعداد در تحلیل شاخص ریسک مصادره اموال گفته شد، این شاخص در کشور برزیل متوسط بوده و این به معنای امنیت بالای سرمایه گذاری در این کشور نیست.

انواع ثبت شرکت در برزیل

ثبت شرکت در برزیل همانند دیگر کشورها برای افراد متقاضی دارای شرایط خاصی است که ما در این مقاله به بررسی شرایط و قوانین شرکت در این کشور پرداختیم. لازم به ذکر است افراد متقاضی می توانند در کشور برزیل مانند سایر کشورها اقدام به ثبت شرکت های مختلفی که در این کشور موجود است نمایند. به عنوان مثال شرکت با مسئولیت محدود که یکی از رایج ترین شرکت های موجود برای اتباع خارجی است برای افراد متقاضی امکان ایجاد این شرکت در این کشور وجود دارد. البته در خصوص سایر شرکت های دیگر باید توجه داشته باشید که بر اساس قوانین کشور برزیل در صورتی فرد خارجی بتواند اقامت دائم برزیل را دریافت نماید می تواند شرکت های دیگر را که در آن زمینه تجربه دارد به ثبت برساند. در خصوص ثبت شرکت در برزیل باید توجه داشته باشید که گام نخست در این زمینه این است که شرکت مزبور باید در ابتدا راه‌اندازی و به ثبت رسیده باشد و فرد باید ثابت نمایند شرکتی را که قرار است در این کشور ایجاد نماید برای اقتصاد برزیل و اتباع این کشور و نهایتاً برای خود فرد سوددهی خواهد داشت. ما در این بخش ما چند نوع از متداولترین انواع شرکت های موجود در این کشور را نام می بریم که به شرح زیر است:

شرکت انفرادی

شرکت با مسئولیت محدود

شرکت سهامی خاص

نمایندگی و یا شعبه شرکت خارجی در برزیل

شرکت با مشارکت محدود

هزینه ثبت شرکت در برزیل

در خصوص ثبت شرکت در برزیل مورد مهمی که افراد متقاضی باید به آن توجه داشته باشند این است که هزینه های ثبتی و سرمایه ای که افراد متقاضی به این کشور منتقل می کنند در مقایسه با دیگر کشورها پایین تر است. به عنوان مثال هزینه ثبت و کارهای حقوقی و ثبتی در حدود 2 الی 3 یورو است. لازم به ذکر است مبلغی که افراد متقاضی باید به عنوان سرمایه در حساب ایجاد شرکت قرار دهند درحدود 25000 یورو است که این مبلغ به عنوان آورده شرکت در حساب شرکت باقی می ماند. در کنار هرینه های مناسب ثبت شرکت در این کشور باید به هزینه های مناسب زندگی در برزیل اشاره نمود که در حدود 600 الی 1000 یورو در ماه برای یک خانواده 4 نفره می باشد.

ثبت شرکت در برزیل نیز همانند دیگر کشور ها مستلزم انجام مراحل اولیه ثبتی و ارائه مدارک مورد نیاز در این خصوص می باشد. ما در این بخش به بررسی مراحل اولبه ثبت شرکت و ایجاد طرح تجاری و ارائه آن به اداره ثبت شرکتها در برزیل و همچنین مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکتها می پردازیم. برای ثبت و ایجاد شرکت در برزیل مدارک زیر مورد نیاز است:

ارائه طرح کسب و کار و طرح تجاری قوی برای سرمایه گذاری در برزیل

دریافت و ارائه مجوز وزارت کار و اشتغال برزیل

ارائه نامه دریافت و پرداخت مالیات بر درآمد سال های گذشته

ارائه مدارکی که نشان دهنده تایید سرمایه گذاری فرد متقاضی از سوی اداره حقوقی برزیل باشد

ارائه تأیید پرداخت مالیات مهاجرت

ارائه گواهی عدم سوپیشینه کیفری

تمامی اسناد و مدارک باید توسط مقامات صلاحیت دار در کشور مبدا و توسط کنسولگری مربوطه برزیل تایید شود و پس از آن مدارک و اسناد ترجمه شوند.

ارائه و تکمیل فرم پرداخت هزینه های ویزا

ارائه عکس پاسپورتی

ارائه کپی و کارت شناسایی

اهمیت طرح تجاری در پروسه ثبت شرکت در برزیل

یکی از موارد مهم و بنیادی در خصوص ثبت شرکت در برزیل همانند دیگر کشورها ارائه طرح تجاری و طرح توجیحی به اداره کار و اتاق بازرگانی این کشور است که در صورت تایید طرح تجاری ارائه شده متقاضی و بررسی تطابق طرح ارائه شده با استانداردهای بازار تجارت است و رعایت و هم سو بودن با شرایط اقتصادی بازار کار و اقتصاد برزیل به وی اجازه ایجاد شرکت در این کشور داده می شود. برای نگارش و نوشتن طرح تجاری افراد متقاضی باید شرایط زیر را در نظر داشته باشند:

ارائه خلاصه ای از طرح توجیهی و اهداف شرکت که باید در طرح ارائه شده مشخص شده باشد

ارائه نمونه ای از محصولاتی که شرکت قرار است در بازار تجارت این کشور تولید نماید

تعیین نمودن مدیران و هیات مدیره شرکت

اساسنامه و حسابرس شرکت باید مشخص و تعیین شود

تعریف هزینه های پیشروی ایجاد شرکت

ارائه تمکن مالی مناسب نیز از سوی فرد

انتهای پیام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *