قوانین عمومی برزیل/ بخش اول: واردات برزیل

Brazil flag

مرکز تجاری ایران در برزیل- واردات کالا در کشور برزیل، توسط سرویس درآمد فدرال برزیل تنظیم می‌شود و مشمول مالیات و مقررات وارداتی است. برای واردات کالا در برزیل، واردکننده باید مجوز واردات معتبر صادر شده توسط وزارت اقتصاد را داشته باشد. همچنین واردکننده باید در سامانه یکپارچه تجارت خارجی ثبت نام کرده و تمامی مدارک لازم را برای ترخیص کالا از گمرک را ارائه دهد.

واردکننده مواد نفتی و پتروشیمی باید تمام مقررات و الزامات مربوطه را که توسط سرویس درآمد فدرال برزیل، آژانس ملی نفت، گاز طبیعی و سوخت های زیستی، موسسه محیط زیست و منابع طبیعی تجدیدپذیر و سایر مقامات مربوطه و برزیل تعیین شده است، رعایت کند.

صادرکننده باید تمام مدارک لازم برای ترخیص کالا از گمرک از جمله فاکتور تجاری، بارنامه و لیست بسته بندی و غیره را ارائه دهد. صادرکننده باید از همه رویه‌ها و مقررات گمرکی برزیل مانند پرداخت مالیات و عوارض واردات، ارائه مدارک مورد نیاز و رعایت سایر الزامات نظارتی پیروی کند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که دولت برزیل همچنین ممکن است الزامات یا محدودیت های اضافی را برای واردات برخی کالاها از جمله سهمیه بندی، مجوزها و اقدامات بهداشتی یا حفاظت گیاهی اعمال کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تعرفه های وارداتی برزیل می تواند به این لینک مراجعه نمایید و برای اطلاع از مجوزهای لازم برای واردات به برزیل اینجا را کلیک کنید.

منبع: سایت وزارت امور خارجه ایران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *